V súčasnej dobe, keď stále viac a viac ľudí pracuje z domu, je veľmi dôležité zariadiť si funkčný home office a zvýšiť tak produktivitu, efektivitu a dokonca aj spokojnosť s prácou. Je preto nevyhnutné, aby naša domáca kancelária vyvolávala najmä pohodlie a príjemné pracovné prostredie. Prečítajte si naše nápady a použite ich na zariadenie funkčného home officu aj vy!

Naplánujte si všetko , čo budete potrebovať

Rozplánujte si dopredu všetky veci, ktoré budete potrebovať na efektívnu prácu vo svojej domácej kancelárii a nastavte si rozpočet, ktorý neprekročíte. Začnite so správnou reguláciou teploty a osvetlením. Určite si takisto zaobstarajte firemný telefón. Ak máte to šťastie, že máte v blízkosti okno, vyberte si vhodné žalúzie. Ak však okná nemáte, zaobstarajte si dobré a kvalitné osvetlenie.

pexels-antonio-borriello-1297611-scaled-e1640893183902

Priestor na prácu

Pravdepodobne najdôležitejším kusom nábytku, ktorý budete potrebovať, bude váš stôl alebo pracovná plocha. Stôl by mať byť dostatočne veľký a mal by mať správnu výšku pre pohodlné sedenie. Aby ste čo najlepšie využili obmedzený priestor, dajte si za stôl police, aby boli knihy a materiály ľahko dostupné.

Zabezpečte si pohodlie

Vyberte si stoličku, ktorá je pohodlná, má správnu výšku a poskytuje správnu oporu chrbta pre typ práce, ktorú budete vykonávať. Ak si chcete vyložiť nohy, majte pod stolom malú podnožku. Umiestnite počítačovú myš na miesto, ktoré je prístupné a poskytne vašim zápästiam odpruženie a pohodlie.

Osvetlenie

Je mimoriadne dôležité mať v domácej kancelárii správne osvetlenie. Aby ste eliminovali unavené oči, monitor od počítača umiestnite do vhodnej vzdialenosti od stoličky tak, aby ste na čítanie z obrazovky nemuseli žmúriť ani používať okuliare na čítanie. Ak nebudete príliš namáhať oči, budete môcť pracovať dlhšie a bezpečnejšie.

pexels-karolina-grabowska-8092366-scaled-e1640893224427

Menej je niekedy viac

Samozrejme, že všetko, čo budete potrebovať, chcete mať vždy po ruke. Boli by ste však prekvapení, bez čoho všetkého sa zaobídete. Neporiadok je veľmi rušivý a znižuje efektivitu práce, preto si pretrieďte zásoby a zbavte sa všetkého navyše. Usporiadajte si rozvrh, rutinu, pracovný priestor a bude sa vám pracovať lepšie.

Ak je váš úložný priestor v domácej kancelárii limitovaný nedostatkom miesta, nájdite si miesto v inej časti domova pre položky a spotrebný materiál, ktoré nepoužívate veľmi často.