Televízny seriál nám ponúka pohľad do iného domu, iného životného štýlu a niekedy nám ukazuje podobu inej doby. Neuveriteľné množstvo času a energie ide do samotného navrhnutia dokonalej kulisy.

Seriálové interiéry

Seriálové interiéry sú neoslavovaní hrdinovia väčšiny skvelých seriálov. Seriálový pľac je skvelým zdrojom inšpirácie pre interiér, ktorý je navrhnutý tak, aby vyzeral skutočne obývane namiesto toho, aby vyzeral ako ukážkovo dokonalý návrh pre kameru. Obývaný vzhľad interiérov môže evokovať určitú náladu, ktorá odráža konkrétnu povahu seriálu.

Priatelia

Televízny seriál Priatelia je najrozpoznateľnejší televízny symbol 90-tych rokov. Príbeh zábavných aj smutných dobrodružstiev šiestich priateľov bol obľúbený u divákov po celom svete. Aj keď najdôležitejšie boli charakteristické povahy priateľov, všetci fanúšikovia si pamätajú mimoriadne dizajny dvoch bytov, kde sa seriál odohrával.

Za dekoráciu kulís z priateľov bol zodpovedný Greg J. Grande, ktorý vytvoril pľac seriálu  prevažne pozostávajúci z dvoch miest: byt Joeyho a Chandlera číslo 19 a byt Moniky a Rachel číslo 20. Tieto dva susediace apartmány sa stali najrozpoznateľnejšími kulisami v histórií televízie.

Dizajn-bez-nazvu-25
Zdroj: pinterest.com/RafaRoman

Ak sa na pľac pozrieme, okamžite začne byť očividné, že srdcom oboch bytov je obývačka s gaučom, kreslami, televíziou a kuchynským kútom. V byte dievčat je okrem toho ešte extra kútik na jedenie, zatiaľ čo byt mužov je vybavený stolným futbalom. V oboch apartmánoch sú tiež dve veľké spálne s manželskými posteľami a miestom na prácu. Byt Moniky a Rachel sa odlišuje komorou a strešnou terasou. Tento interiér prekypuje životom, čo Greg J. Grande dobre vyjadril pomocou usporiadania bytu.

Apartmán Moniky a Rachel je charakteristický hlavne rozmanitosťou farieb. Steny sú fialové, nábytok je zmes rôznych štýlov a odtieňov, stoličky žiaria rozličnými farbami a na podlahe leží prepychový koberec. V byte sú umiestnené zdanlivo neladiace veci, ktoré pripomínajú veci z blšieho trhu. Môžete tu nájsť staré plagáty, sochy a dekoratívny rám zdobiaci levanduľové dvere. To všetko sa môže zdať ohromujúce, čo zároveň vytvára zapamätateľný a rozlíšiteľný štýl. Byt je útulný, teplý a veľmi ženský. Nezhodný nábytok správne odráža mladý, slobodný, newyorský životný štýl žien v 90. rokoch.

Dizajn-bez-nazvu-26
Zdroj: pinterest.com/etsy

Na rozdiel od dievčenských izieb je však usporiadanie mužských izieb tlmenejšie. Farby sú pokojnejšie, nábytku je menej a celok pôsobí trochu surovo a staromládenecky. Je to veľmi zaujímavý kontrast k dievčenskému bytu. 

Sex v meste

Môžeme donekonečna debatovať či žurnalistka miestnych novín by si mohla dovoliť priestraný jednoizbový apartmán so šatníkom na Upper East Side, ale jedna vec je istá: apartmán Cerrie Brownstone s bohémskym kobercom, radom kvetinových fotografií nad posteľou a stolom pred oknom, je symbolom ženskej nezávislosti. Výrobný dizajnér filmu Sex v meste Jeremy Conwas povedal, že výzor bytu ako z blšieho trhu má byť aj znázornením jej priorít.

Dizajn-bez-nazvu-27
Zdroj: pinterest.com/travelandleisure

Dva a pól chlapa

Vo filme Dva a pol chlapa bola postava Charlieho Sheena znázornená, ako bohatý sukničkár. Keď však prišlo na zdobenie jeho domova, dizajnér kulís Shaffner sa chcel vyhnúť klišé čiernemu koženému nábytku v modernom byte plnom chrómu a skla. Rozhodol sa, že využije koloniálnu architektúru, ktorá je príjemná, pohodlná a domáca so zemitými tónmi a teplými farbami.

Presuňme sa ale do roku 2011, keď sa Aston Kutcher presťahoval do seriálového domu Charlieho Sheena. Interiérový dizajnér kulís sa vtedy rozhodol využiť módny trend sivej farby, a preto celý dom prerobil do sivých tónov a farieb naplaveného dreva.

Seriálové interiéry majú svoje čaro a častokrát aj práve vďaka nim, nás seriál ešte viac zaujme a dodá mu ten správny šmrnc.